Anàlisi: We need to do something

            


 WE NEED TO DO SOMETHING

  • Frase inicial per crear expectativa, per despertar la curiositat (pot ser una pregunta, per exemple)

Es pot crear una pelicula de terror amb un sol escenari?

  • Breu fitxa tècnica de la pel·lícula o curtmetratge: títol, autor, any, etc:

Titol original: We need to Do Something

Any: 2021

Direcció: Sean King O’Grady

Guió: Max Booth III

Música: David Chapdelaine

Fotografia: Jean-Philippe Bernier

Repartiment: 

  • Vinessa Shaw

  • Sierra McCormick

  • Pat Healy

  • John James Cronin

  • Lisette Alexis

  • Logan Kearney

Productora: Atlas Industries, Spin a Black Yarn, A Bigger Boat, Hantz Motion Pictures. 

Gènere: Terror

  • Sinopsi (resum de l'argument, millor no desvetllar el final)

Una tempesta obliga a una familia a refugiar-se en el seu lavabo. Aquests queden atrapats a dins per culpa d’un arbre que els bloqueja la porta. A mesura que passa el temps, ningú els va a buscar i no troben maneres de sortir d’allí, les tensions entre la mare i els fills per un costat i el pare creixen. A més a més la filla comença a sospitar que el que els està passant no és culpa d’una senzilla tormenta, sino a causa d’un error que ella i la seva novia van cometre a l’utilitzar un encanteri de bruixeria. 

  • El que més t'ha agradat i perquè (sobre la forma o el contingut)

El que més m’ha agradat d’aquesta pel.lícula ha sigut les diverses combinacions de plans de càmera, ja que li donava dinamica en els moments de tensió, no d’una manera que maregés als espectadors, però tampoc que perdessin el detall de l’acció. 

Per exemple, en el moment en que el monstre agafa el braç a la protagonista els canvis de pla són dinàmics, mostrant-nos la reacció de cada personatge a la situació que estan vivint i fent que els espectadors sentim tot el moviment que hi ha en aquella escena amb la desesperació dels personatges per alliberar el braç de la filla que està sent estirat desde l’altra banda per el monstre, mentres que en un altre escena, quan noten al monstre moure's, la camarà es queda en el mateix lloc seguint lentament el recorregut del monstre fent que l’espectador senti la tensió dels personatges que saben que aquest està rondant per sobre els seus caps.

  • El que menys t'ha agradat i perquè (sobre la forma o el contingut)

El que menys m’ha agradat d’aquesta pel·lícula ha sigut l’argument en si. Això és degut a que, encara que en un començament si que generava intriga, i al llarg de la pel·lícula semblava que les coses anaven quadrant, al final d'aquesta han quedat tants dubtes sense resoldre que en comptes de intriga m’ha deixat decebuda al no poder aclarir quin era el perill que semblava que havien alliverat i que ara anava a per ella.

Tal com jo ho entenc, els finals oberts han de servir per deixar al espectador amb por, ja que se'ls ha presentat un ser maligne al que, per molts esforços que hagin fet els protagonistes, no pot ser eliminat, i aixó crea una por a la criatura en el subconcient del espectador. En canvi, en aquesta pelicula no ens han donat cap punt de referencia sobre a què se li ha de tenir por ja que, a part de quan el monstre intenta emportar-se a la filla, la única amenaça constant és el pare, que poc a poc es va tornant més violent.

  • Conclusió personal, recomanes la pel·lícula o el curt? (justifica)

Personalment no recomanaria la pel·lícula. Per molt que l’actuació i els escenaris m’han agradat, pel que fa a l’argument de la pel·lícula no li trobo cap sentit i això li treu molt d'interès a la història.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Seqüència: Vanidad